tisdag 3 november 2009

dag 2.

Tankarna flyger runt i huvudet på mig just nu. Har varit på sjukhuset hela dagen och fått information om hur det kommer bli nu dem senaste veckorna. Har även träffat kirurg, dietist, kurator, sjukgymnast, läkare och narkosläkare. Var mycket man fick reda på och det är mycket att fundera på. Är det här något jag verkligen vill? Jag kan ju liksom inte spola tillbaka tiden sen?! Man kommer ju liksom aldrig leva ett riktigt normalt liv igen :s. Det jag oroar mig mest för just nu är bedövningen. Man får tydligen ryggmärgsbedövning och det har jag varit rädd för i stor sätt hela mitt liv. Men på samma gång så vill jag det här mera än något annat just nu och varför ska jag då låta en satans bedövning stoppa mig? Jag hoppas att jag kommer få chansen att ställa flera frågor till alla som kommer vara inblandade i operationen som jag ska genomgå. Sen tänker jag mycket på att efter operationen kommer det säkert bli en massa skin som bara hänger? Vad händer med det skär dem bort det efter eller är det något som försvinner med tiden? Känner också så att man inte har fått chansen att ställa alla dem frågor som man vill?! Guuuud mår illa av alla blandade känslor jag känner just nu. Det är inte förns nu som jag känner att det här det är på riktigt, det här händer verkligen!! Jag vet varken upp eller ner.

Fråga till Annika ,
Fick du ryggmärgsbedövning innan operationen? Gör det fruktansvärt ont? Har du ryggont idag av själva bedövningen för det har jag hört att man kan få?!

Just nu känner jag att jag behöver veta så mycket som möjligt och få så mycket stöd runt om kring mig som möjligt. tankar, tankar, tankar, tankar!!!


2 kommentarer:

  1. Kika in till den här tjejen, hon har gjort en lyckad operation och har säkert svar på många av dina frågor: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.588980
    Emelie har också gjort samma op: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.91033

    SvaraRadera
  2. Hej och förlåt så jättemycket att jag inte svarat på din fråga! Men bättre sent än aldrig!
    Nej, jag blev nedsövd. Det var inte tal om något annat!?!? Men nyss gjorde jag en fotoperation och då ville narkosläkaren lägga en ryggbedövning i stället för att söva mig men jag sa nej - det har du rätt att göra om du känner att du är rädd! Om du inte redan känner till www.viktdropp.se så vill jag gärna rekommendera den sidan för dig! Där kan du fråga om allt gällande viktoperationer mm och läsa om en hel massa människor som har gjort eller ska göra en viktoperation. Du skapar ett eget konto och kan sen kontakta och ställa frågor till vilka du själv vill! Där finns även sjuksköterska, dietist och sjukgymnast att ställa frågor till.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera